Skap suksess med markedsføring på LinkedIn

Skap suksess med markedsføring på LinkedIn - Digital Mediepartner

Det er millioner av LinkedIn-brukere over hele verden. Med sin unike plattform kobles fagfolk sammen globalt, veksten akselereres, og gjennom salg og markedsføring når man ut til et større publikum.

Vi har flere tips som kan hjelpe deg på veien din til en suksessfull LinkedIn ferd. Følg våre tips og få bedre innsikt i hvordan du kan lage målrettede og effektive kampanjer.

Etabler dine målsetninger og hvordan de skal måles

Det første å tenke på er hva du vil måle, hva er viktigst for deg å vite fremgangen på? For å skape en vellykket kampanje, så må dette defineres, det er avgjørende for å kvalitetssikre egne resultater underveis og frem til mål.

Dette gjelder for eksempel fokus på klikk, visninger, klikkfrekvenser og besøk. Formålet med en kampanje er å generere potensielle salg og konverteringer, så det vil være nyttig å måle konverteringsfrekvenser, kostnader per konvertering, kostnad per potensielle salg og klikkfrekvenser.

Sporing og konvertering

Etabler et konverteringssporingssystem og et skjema for generering av potensielle salg - Digital Mediepartner

En av de beste måtene når man markedsfører gjennom LinkedIn er å måle suksessen til kampanjene deres ved å sette opp konverteringssporing. Annonseresultatene dine spores innenfor og utenfor plattformen, slik at du kan få et omfattende bilde av resultatene for annonsene dine. Ved å bruke konverteringssporing kan du måle konverteringer, konverteringsfrekvenser og kostnad per konvertering.

For å spore sponsede annonser på LinkedIn er skjemaer for generering av potensielle salg mest nyttige. I skjemaer for generering av potensielle salg på LinkedIn er profildataene dine vanligvis forhåndsutfylt. Som et resultat trenger du ikke å fylle ut flere felt når du får tilgang til innhold eller registrerer deg.

Markedsførere kan få tilgang til nøyaktige og handlingsrettede kundeemnedata gjennom ulike programvarer. Det er mulig å spore beregninger for kampanjer med lavere trakt, inkludert kostnad per potensiell kundeemne, fyllingsgrad for potensielle salg og antall potensielle kunder fra spesifikke profesjonelle målgrupper.

Bruk av kampanjedemografi

Bruk av kampanjedemografi - Digital Mediepartner

I stedet for å prøve å nå alle på LinkedIn, handler det om å treffe de riktige personene. Det er avgjørende at de rette personene ser dine annonser. Annonsering handler mer om «hvem» i stedet for «hvor mange». Kvalitet over kvantitet. For å forbedre annonseresultatene dine kan du bruke de profesjonelle demografiske dataene på LinkedIn for å oppdage og rette deg mot nye målgrupper. Det beste utgangspunktet ditt er å se hvem som engasjerer seg mest i annonsene dine.

Du kan analysere demografien til brukerne dine basert på kritiske identifikatorer som du må ha angitt, for eksempel stillingstitler, roller, bedriftsstørrelser, lokasjoner osv. I tillegg kan funksjonen for publikumsutvidelse hjelpe deg med å nå lignende målgrupper som målgruppen din. Under målrettingskriteriene kan du merke av i boksen for å aktivere den.

Ukentlig gjennomgang for bedre innsikt

En reise gjennom digitalt salg i dag er komplekst, og det kan gjøre det vanskelig å se den fulle effekten av tiltakene dine umiddelbart. Å måle avkastningen for tidlig kan føre til feil og videre feilvurdering, ikke gi opp for tidlig! Det er en mulighet for at resultatet du får ikke er virkelig representativt for innsatsen din. I tillegg kan du alltid eksperimentere med nye ideer mens du holder på med kampanjene dine. Endre én eller to funksjoner i kampanjene dine for å gjøre dem mer effektive.

Resultatene dine vil fortelle deg hva som fungerer best og hva som ikke funker for din bedrift. Endringer du gjør bør ideelt sett samsvare med det første tipset, dine mål.

Optimaliser virksomheten din med Performance Insights

Optimaliser virksomheten din med Performance Insights - Digital Mediepartner

Annonsene dine kan forbedres ytterligere ved å bruke rapporteringsoversikten. Forstå hvordan annonsene dine gir resultater ved å bruke innsikten du får. I tillegg til å se det totale og daglige annonsebudsjettet ditt, vil du også motta anbefalinger om hvordan du kan forbedre budene og budsjettene dine. Det er enklere å ta viktige kampanjebeslutninger med slike råd på veien.

I tillegg kan du teste varianter av annonsen din i hver kampanje. Når du forbedrer annonseresultatene ved å gjøre justeringer og forstå hvilke versjoner av annonsene dine som gir best resultater, vil du kunne forbedre annonseresultatene. LinkedIn-markedsføringsinnsikt kan være utfordrende for nybegynnere. Å teste ut ulike kampanjer vil gi deg mer selvtillit over tid.

Vi kan LinkedIn, så hvis du har noen spørsmål, ta kontakt HER.