Søkemotoroptimalisering (SEO)

Vi hjelper med å plassere deg på førstesiden i søkemotorer som Google og Bing.

75% gjør et Google-søk før de gjør et kjøp – til og med om kjøpet skal gjøres fysisk. Derfor er det viktig at du er synlig på Google. Over 90% av klikk fra Google og Bing-søk skjer på første søkeside.Med våre SEO-tjenester vi din bedrift vises på førstesiden på Google og Bing.

Hvorfor velge våre SEO-tjenester?

Resultatorientert

Vi er resultatorientert

Målet vårt er enkelt, å løfte deg til førstesiden på Google. Dette har vi gjort for mange andre kunder tidligere, så vi vet hvordan vi kan gjøre det for deg også.

Lyspære lyser opp

Vi har ekspertisen

I Digital Mediepartner har vi noen av Norges beste SEO-spesialister med 7 års erfaring innen SEO-arbeid.

Person holder presentasjon på tavle

Vi følger deg opp

Mange andre byråer gjør arbeidet sitt, sender en SEO-rapport hver måned på mail, og sier seg ferdig, men slik jobber ikke vi. Vi er dedikert til å følge opp kundene våre tett og holder regelmessige møter for å gå gjennom resultater, slik at du kan få bedre innsikt og forståelse for SEOens innvirkning på din drift.

Ønsker du å forbedre plasseringene dine?

Ta gjerne en prat med oss! Det er helt gratis og uforpliktende.

Hva er søkemotoroptimalisering?

Søkemotoroptimalisering (SEO) er arbeid som skal hjelpe en nettside å rangere høyere i søkemotorer for spesifikke nøkkelord og fraser. I motsetning til søkemotorannonsering, er SEO-arbeid når man jobber med de google-søkene som er gratis – også kjent som organiske søk.

Søkemotoroptimalisering består av en rekke underdisipliner som alle er viktige for å rangere høyere i Google og Bing. Disse disiplinene er:

Hva er on-page SEO?

On-page SEO er, som navnet tilsier, noe som skjer «on page» – på nettsiden din. On-page SEO består vanligvis av å skape og følge en nøkkelordstrategi, og deretter skape nytt innhold og optimalisere eksisterende innhold for å nå disse nøkkelordene.

Nøkkelordstrategi

Nøkkelordstrategi (eller søkeordstrategi) er når man legger en strategi for å plassere for spesifikke nøkkelord/søkeord i søkemotorer. Denne strategien inneholder blant annet innhold man ønsker å produsere for å plassere på relevante søk. I tillegg kommer man også med anbefalinger for å optimalisere eksisterende innhold.

Innhold og innholdsoptimalisering

SEO-innhold er selve produktet man ønsker å fremme i søket – nettsiden, bildet eller videoen søkeren blir sendt til når de trykker på ditt søkeresultat. Innhold på en nettside kan være mye forskjellig: en artikkel, bilder, video, podcaster, og mye mer. I de fleste tilfeller mener man skrevet innhold når man snakker om SEO-innhold. Når du trykker på et Google-søk lander du vanligvis på en skrevet artikkel som snakker om et spesifikt tema. Dette er innhold.

Innholdsoptimalisering er optimalisering av eksisterende innhold. Dette betyr vanligvis å legge inn relevante ord og fraser i tekster, samt forbedre tekstens struktur og titler på en måte som får dem til å plassere bedre på spesifikke søk.

Vi kan gjøre både innholdsproduksjon og innholdsoptimalisering på din nettside for å hjelpe deg å rangere på de mest relevante søkeordene.

Hva er off-page SEO?

Dette er SEO-arbeid som skjer utenfor nettsiden din. I de fleste tilfeller er det snakk om lenkebygging når noen sier off-page SEO, men det kan også dekke andre oppgaver som for eksempel «brand mentions» og rykte på sosiale medier.

Lenkebygging

Lenkebygging (også kjent som «backlinking») er byggingen av URL-linker («backlinks») fra andre nettsider som peker til din nettside. La oss ta et eksempel: du har blitt skrevet om i en lokal nettavis. I artikkelen har de en lenke til nettsiden din – dette regnes som en backlink. Internettet er et stort vev av lenker til og fra forskjellige nettsider. Med lenkebygging forsikrer du at nettsiden din ikke er vanskelig å finne i dette vevet. I tillegg er antall backlinks en av de største rangeringsfaktorene på Google og Bing.

Lenkebygging inngår i alle SEO-avtaler og vi jobber nøye for å skaffe relevante høy-kvalitets lenker til din nettside.

Hva er teknisk SEO?

Teknisk SEO handler om det som skjer under panseret på nettsiden. Arbeid med teknisk SEO er tosidig: på en side har du faktorer som påvirker brukeropplevelse – for eksempel nettsidehastighet og mobilvennlighet; på den andre siden har du faktorer som påvirker søkemotorenes evne til å «tolke» nettsiden din – nettsidearkitektur, strukturert data, «crawlability» og mer.

Teknisk SEO krever ofte mer webdesign-relatert kunnskap for å kunne jobbes med. Derfor jobber våre SEO-spesialister og webdesignere tett sammen for å gi deg den beste tekniske SEOen på markedet.

Hva er lokal SEO?

Lokal SEO er SEO for geografiske sensitive søk. Hvis du driver en forretning der geografisk lokasjon har mye å si, så er lokal SEO viktig. Dette gjelder for alle slags forretninger: restauranter, rørleggere, dagligvarebutikker, turistattraksjoner, og mye mer. Hvis et søk for din type forretning ofte ender med «…i nærheten av meg», så er det et lokalt søk – påvirket av lokal SEO.

Lokal SEO blir bare viktigere og viktigere, og vi legger stor fokus på dette disiplinet for de kundene som trenger lokal synlighet.

Ønsker du å forbedre plasseringene dine?

Ta gjerne en prat med oss! Det er helt gratis og uforpliktende.