Glasopor økte henvendelsene med 240% med Google Ads
Om kunden
Glasopor AS, et innovativt selskap med hovedkontor i Fredrikstad, spesialiserer seg på produksjon og salg av miljøvennlig skumglass. Selskapet er en ledende aktør innen resirkulering av glass og produserer et lett og isolerende byggemateriale som brukes i en rekke byggeprosjekter over hele landet.
Tjenester
Ny nettside
Søkemotoroptimalisering (SEO)
Google Ads.
Resultatene er en sammenligning mellom mai 2023 og mai 2024.
Kort oppsummert
Resultater Google Ads:
Klikkfrekvensen økte fra 2,2% til 5,7%
Klikkprisen ble redusert fra 20-30 kr til 7 kr
Antall henvendelser økte med 240%
Utfordringer
Glasopor stod overfor flere utfordringer som hindret dem i å nå sitt fulle potensial online.
Manglende synlighet på Google
Glasopor hadde utfordringer med synlighet på Google. De hadde tatt i bruk Google Ads, men grunnet svært dårlig drift av tidligere markedsføringspartner var det minimalt med data, historikk og resultater å arbeide ut i fra.
Høye klikkpriser
Som generelt i industribransjen var det svært høye klikkpriser på aktuelle søkeord. Klikkpriser på 30 kr/stk er ikke uvanlig, og derav blir kvaliteten på trafikken svært viktig.
Løsning
Nøye optimalisering
Med tett optimalisering av søkeordene sikrer vi trafikk av høy kvalitet, som genererer mange henvendelser for Glasopor.
Tette annonsejusteringer
For å tiltrekke den korrekte trafikken er tette justeringer av annonsebudskapene viktig. De må korrespondere med søkerens forespørsel.
Teknisk optimalisering
Alt innen digital markedsføring omhandler sporing og optimalisering. Sporing, i form av innsamling av aktuell kundedata, er uhyre viktig for å optimalisere kampanjene korrekt.