Glasopor økte henvendelsene med 240% med Google Ads

Glasopor Økte Henvendelsene Med 240% Med Google Ads

Om kunden

Glasopor AS, et innovativt selskap med hovedkontor i Fredrikstad, spesialiserer seg på produksjon og salg av miljøvennlig skumglass. Selskapet er en ledende aktør innen resirkulering av glass og produserer et lett og isolerende byggemateriale som brukes i en rekke byggeprosjekter over hele landet.

Tjenester

Ny nettside
Søkemotoroptimalisering (SEO)
Google Ads.

Resultatene er en sammenligning mellom mai 2023 og mai 2024.

Kort oppsummert

Resultater Google Ads:

  • Klikkfrekvensen økte fra 2,2% til 5,7%

  • Klikkprisen ble redusert fra 20-30 kr til 7 kr

  • Antall henvendelser økte med 240%

Glasopor Fikk Gode Resultater Med Hjelp Av Google Ads

Utfordringer

Glasopor stod overfor flere utfordringer som hindret dem i å nå sitt fulle potensial online.

Manglende synlighet på Google

Glasopor hadde utfordringer med synlighet på Google. De hadde tatt i bruk Google Ads, men grunnet svært dårlig drift av tidligere markedsføringspartner var det minimalt med data, historikk og resultater å arbeide ut i fra.

Høye klikkpriser

Som generelt i industribransjen var det svært høye klikkpriser på aktuelle søkeord. Klikkpriser på 30 kr/stk er ikke uvanlig, og derav blir kvaliteten på trafikken svært viktig.

Glasopor Slet Med Manglende Synlighet På Google

Løsning

Nøye optimalisering

Med tett optimalisering av søkeordene sikrer vi trafikk av høy kvalitet, som genererer mange henvendelser for Glasopor.

Tette annonsejusteringer

For å tiltrekke den korrekte trafikken er tette justeringer av annonsebudskapene viktig. De må korrespondere med søkerens forespørsel.

Teknisk optimalisering

Alt innen digital markedsføring omhandler sporing og optimalisering. Sporing, i form av innsamling av aktuell kundedata, er uhyre viktig for å optimalisere kampanjene korrekt.

Glasopor Optimaliserte Google Ads Kontoen Sin

Resultater

Resultater Google Ads:

Klikkfrekvensen økte fra 2,2% til
0 %
Klikkpris på 20-30 kr til
0 kr
Økninger av henvendelser økte med
0 %