Glasopor AS, et innovativt selskap med hovedkontor i Fredrikstad, spesialiserer seg på produksjon og salg av miljøvennlig skumglass. Selskapet er en ledende aktør innen resirkulering av glass og produserer et lett og isolerende byggemateriale som brukes i en rekke byggeprosjekter over hele landet.
Ny nettside
Søkemotoroptimalisering (SEO)
Google Ads.
Resultatene er en sammenligning mellom mai 2023 og mai 2024.
Klikkfrekvensen økte fra 2,2% til 5,7%
Klikkprisen ble redusert fra 20-30 kr til 7 kr
Antall henvendelser økte med 240%
Glasopor stod overfor flere utfordringer som hindret dem i å nå sitt fulle potensial online.
Glasopor hadde utfordringer med synlighet på Google. De hadde tatt i bruk Google Ads, men grunnet svært dårlig drift av tidligere markedsføringspartner var det minimalt med data, historikk og resultater å arbeide ut i fra.
Som generelt i industribransjen var det svært høye klikkpriser på aktuelle søkeord. Klikkpriser på 30 kr/stk er ikke uvanlig, og derav blir kvaliteten på trafikken svært viktig.
Med tett optimalisering av søkeordene sikrer vi trafikk av høy kvalitet, som genererer mange henvendelser for Glasopor.
For å tiltrekke den korrekte trafikken er tette justeringer av annonsebudskapene viktig. De må korrespondere med søkerens forespørsel.
Alt innen digital markedsføring omhandler sporing og optimalisering. Sporing, i form av innsamling av aktuell kundedata, er uhyre viktig for å optimalisere kampanjene korrekt.