logo-digital-mediepartner

Auto-Trio gikk fra en klikkpris på 64 kr til 3,50 kr med Google Ads

Auto-Trio gikk fra en klikkpris på 64 kr til 3,50 kr med Google Ads

Om kunden

Bildel forhandler Auto-Trio er Norges største frittstående forhandler av Mercedez-Benz deler og utstyr. De har også stort fokus på salg av sine BMW original deler også.

Tjenester

Google Ads

Resultatene er for mai 2024.

Kort oppsummert

Resultater Google Ads:

  • Klikkfrekvensen økte fra 2,2% til 4,5%

  • Klikkprisen ble redusert fra 64 kr til 3,5 kr

  • Antall henvendelser økte med 229%

al01ad0f ki 1024x683 1

Utfordringer

Manglende synlighet på Google

Auto-Trio har i lang tid tatt i bruk Google Ads, men tidligere drift av Google Ads konto var utført med svært lite strategisk utførelse, som gjorde at konkurrenter kunne spise av Auto-Trio sine markedsandeler.

Høye klikkpriser

Bildel bransjen har også en svært høy klikkpris på Google, som gjør at optimaliseringen av annonsering må være svært tett, for å ikke miste potensielle kunder.

Auto-Trio slet med manglende synlighet på Google

Løsning

Nøye optimalisering

Med tett optimalisering av søkeordene forsikrer vi trafikk av høy kvalitet, som generer mange salg for Auto-Trio.

Tette annonsejusteringer

For å tiltrekke den korrekte trafikken er tette justeringer av annonsebudskapene viktig. De må korrespondere med søkerens forespørsel. I Auto-trio sitt tilfelle er det svært viktig å følge tett med på konkurrentene.

Teknisk optimalisering

Alt innen digital markedsføring omhandler sporing og optimalisering. Sporing, I form av innsamling av aktuell kundedata er uhyre viktig for å optimalisere kampanjene korrekt.

Auto-Trio optimaliserte Google Ads kontoen sin

Resultater

Resultater Google Ads:

Klikkfrekvensen økte fra 2,2% til
0 %
Klikkpris på 64 kr til
0 kr
Økninger av henvendelser økte med
0 %