Auto-Trio gikk fra en klikkpris på 64 kr til 3,50 kr med Google Ads
Om kunden
Bildel forhandler Auto-Trio er Norges største frittstående forhandler av Mercedez-Benz deler og utstyr. De har også stort fokus på salg av sine BMW original deler også.
Tjenester
Google Ads
Resultatene er for mai 2024.
Kort oppsummert
Resultater Google Ads:
Klikkfrekvensen økte fra 2,2% til 4,5%
Klikkprisen ble redusert fra 64 kr til 3,5 kr
Antall henvendelser økte med 229%
Utfordringer
Manglende synlighet på Google
Auto-Trio har i lang tid tatt i bruk Google Ads, men
tidligere drift av Google Ads konto var utført med
svært lite strategisk utførelse, som gjorde at
konkurrenter kunne spise av Auto-Trio sine
markedsandeler.
Høye klikkpriser
Bildel bransjen har også en svært høy klikkpris på
Google, som gjør at optimaliseringen av
annonsering må være svært tett, for å ikke miste
potensielle kunder.
Løsning
Nøye optimalisering
Med tett optimalisering av søkeordene forsikrer vi trafikk av høy kvalitet, som generer mange salg for Auto-Trio.
Tette annonsejusteringer
For å tiltrekke den korrekte trafikken er tette justeringer av annonsebudskapene viktig. De må korrespondere med søkerens forespørsel. I Auto-trio sitt tilfelle er det svært viktig å følge tett med på konkurrentene.
Teknisk optimalisering
Alt innen digital markedsføring omhandler sporing og
optimalisering. Sporing, I form av innsamling av aktuell kundedata er uhyre viktig for å optimalisere kampanjene korrekt.