For å øke besøkende og nå ut til et større publikum, og bli synlig med sosiale medier, må man ha en god strategi. Hvordan? Vi snakker om å få et volum på besøkende gjennom å skape et eget image, som igjen presenterer det man vil fremvise seg selv som. Å skape en «connection» med interesserte og potensielle kunder. Å øke trafikkvolumet til nettstedet ditt kan virke som en uendelig oppgave, men man må begynne en plass.
Merk deg selv og tydeliggjør budskapet ditt
Når en merkevare er relaterbar, vil folk naturlig engasjere seg i den. Slik man snakker om sine tjenester, har alt å si for de som leser dine poster, om innholdet passer det de leter og søker etter.
Man bør undersøke hvilket marked man vil inn i, hvilke interesser markedet har og hvordan man skal få disse til å bli potensielle kunder. Tilbakemeldinger er uhyre viktig! Er de engasjert av merkevaren din? Vi ser alltid gjennom hvordan konkurrenter markedsfører våre kunders virksomheter, og hvordan strategiene er satt opp, for å se hvordan best å utøve strategien for våre kunder. Dette er fremgangsmetoden man burde bruke for å vite hvor man er på vei, og at man tar riktige steg på veien.
Merkevaren din må ha en klar misjonserklæring som folk kan forholde seg til og forstå. Ved å skape en merkevare som folk kan engasjere seg i, kan du bidra til å øke publikummet ditt. Engasjerende merkevarer gjør et varig inntrykk!
Engasjer deg i sosiale medier for å spre budskapet ditt
Den beste måten å utvide publikum på sosiale medier er å faktisk være sosial.
Sosiale medier brukes av de fleste bedrifter for å markedsføre produkter og tjenester. Det er sannsynlig at kundene dine vil se daglige meldinger og oppdateringer, men det er ikke alltid de engasjerer seg.
Å engasjere følgere på sosiale medier og tiltrekke besøkende til nettstedet er det ultimate resultatet man vil oppnå. Dette er noen av trinnene vi kan godt, og som vi anbefaler å sette inn i enhver strategi for sosiale medier.
- Gi og produser nyttig innhold
- Samhandle med andre
- Informer publikum om bransjen
- Markedsføring av spesialtilbud
- Det er viktig å ha det gøy og å være sosial
- Svar på spørsmål og gi nyttige råd
- Tagg og involver andre
- Skap tekster som legges merke til
- Det er viktig å ha interessante bilder
- Remarketing bør vektlegges
Sosiale medier er et kraftig verktøy for å skape merkevarer med suksess. Man må være oppmerksom på hvilke bevegelser og måter besøkende responderer på, slik at man hele tiden kan utvikle seg videre til det bedre. Bedrifter på sosiale medier skal ikke bare være bedrifter; de skal være levende, energiske personligheter som man kan samhandle med.
En person som liker din talemåte og det du deler vil sannsynligvis holde et øye med fremtidige innlegg og besøke nettstedet ditt, som er det vi vil oppnå. Et besøk med riktig remarketing kampanje, kan være et godt treff på spikern hvor kunden ser potensialet i varen eller tjenesten som tilbys. Det er dette som er en god strategi for å komme i mål. Og mål… Det er når man scorer og får en ny kunde som man kan jobbe med og skape suksesser for, eller tilby en vare som gjør samme nytte for seg!
Dra nytte av alle plattformer om nødvendig
Å bruke alle sosiale medieplattformer er ikke en dårlig idé, selv om konseptet «jo mer, jo bedre» ikke alltid fungerer på sosiale medier. Merkevarebevissthet og brukerengasjement oppnås gjennom hver plattform, og poster må være planlagt, tidspunkter er viktig, og innholdet skal følge en rød tråd med mening.
SoMe med DMP
Vi tilbyr alle disse tjenestene og vet hvordan å sette sammen gode strategier for SoMe. Hvis du trenger hjelp med noe, ikke nøl med å ta kontakt!