Pure Grow

Logodesign – nytt brand

Nå finnes det endelig et produkt som ved jevnlig bruk, beviselig styrker blodsirkulasjonen lokalt i områder med hårtap, på en effektiv og skånsom måte.
Den unike sammensetningen av aktive virkestoffer  i ”Pure Grow” fungerer for både menn og kvinner som opplever at de mister hår eller at håret blir tynnere.

Hva ønsket kunden seg?

Norsk selskap som hadde behov for logo og konseptdesign av et nytt medisinsk produkt som skal redusere hårtap, samtidig styrke og bevare hårsekker. Da produktets innhold er av naturlige virkestoffer og skånsomt for hår og hodebunn, hadde kunden behov for å skape identitet og produktnavn som gjenspeilet dette. Produktet skal selges fra klinikk i Oslo i en periode før det kan bestilles direkte fra en webshop, eller handles fra apoteker.

Hva gjorde vi?

Sammen utviklet vi både produktnavn, merkevare og design. Utgangspunktet for designprofilen til dette produktet, er rene og klare farger. Dette for å få fram de naturlige virkestoffene og ikke minst et navn som beskriver hva produktet er i stand til å gjøre, derav produktnavn Amon PureGrow®. Elementene i logodesign har ivaretatt det naturlige, rene og ikke minst til hvilket formål gjennom å ha et hårstrå som en del av designet. Produktet kan kjøpes på nett via leverandørens egen nettbutikk.

Hva mener kunden, Christoffer Bjerke, daglig leder?

«Hele prosessen, fra idé-stadiet til ferdigstilling av logo har vært utrolig. Vi tok kontakt med Digital Mediepartner kun med en løs forestilling av hvordan vi ønsket at logoen til PureGrow Solutions skulle være. Gjennom tidlig involvering, gode spørsmål og tett oppfølging, begynte logoen å ta form. Når jeg tenker tilbake på de tidlige stadiene, fra idémyldring, førsteutkast og frem til ferdigstilling, er dette en prosess jeg ser tilbake på med stor glede. Jeg ønsker å rette et stort takk til Digital Mediepartner og teamet som gjorde alt dette mulig!»