ALNA Senter

Programmatisk annonsering i bannerproduksjon, publisering og optimalisering

ALNA Senter

ALNA Senter er norges største fagsenter. Med en butikkoversikt som Elkjøp, Biltema, XXL, Maxbo og Skeidar har de stor variasjon på produktene som selges. ALNA Senter ligger ved E6 og har en enkel adkomst i og med at de ligger i kort avstand til Oslo. Enten du er på utkikk etter det nyeste innen elektronikk, friluftsliv, hjemmeinnredning eller noe imellom, er ALNA Senter stedet å besøke.

Vi hjelper ALNA Senter med å bli synlig på nett

ALNA Senter trenger hjelp med merkekjennskap, altså kalt «Brand Awareness». Detaljhandelen har blitt mer konkurransedyktig i det siste med mange kjøpesentre og folk som handler på nett. Ved å skape en sterk merkevareidentitet minner vi folk om at ALNA Senter fortsatt er kjøpesenteret du trenger å gå til for dine behov. Ved å fremme merkekjennskap for ALNA Senter forblir det toppdestinasjonen for kunder i Stor-Oslo.

Merkevarebudskapet

Vi hjelper ALNA Senter med å fremme dem som Norges største fagsenter. Vi viser at ALNA Senter har gode parkeringsmuligheter for både biler og sykler. At det er her du kommer for å møte fagfolk som kan sitt fagområde. Vi inspirerer folk til å å handle forskjellige varer på de ulike årstidene. Som f.eks minner dem på å kjøpe snømåke-utstyr om vinteren, tipser om tur til påsken eller minner om at ALNA Senter har varer til årets store oppussing.

Dekning

Kunden ønsket bred dekning innenfor et avgrenset geografisk område. Vi lager dynamiske annonser med norske publisister på plattformene Schibsted, Aller media, TV2, Amedia og Polaris. Ved å gjøre dette så effektivt som mulig, bruker vi DSP fra Dela Projects, som vi samarbeider tett med. Plattformen gir oss stor handlefrihet innen optimalisering og vi kan enkelt optimalisere kampanjen på tvers av formater og publisere. Vi driver god frekvenskontroll og jobber målrettet for å nå ut til flest mulig til lavest mulig pris. Dermed har vi lykkes i å oppnå kundens ønsker om bred dekning til en svært lav pris.

Resultater

Vi er glade for å kunngjøre at vi har sett en kraftig forbedring i vår eCPM, samt et økt budsjett for rent programmatiske kjøp. Dette har gjort det mulig for oss å øke antall visninger og dekning betydelig. Vi er sikre på at denne veksten vil fortsette, og vi ser frem til å fortsette å tilby den best mulige opplevelsen for målgruppen.

Avslutningsvis har vi hjulpet ALNA Senter med å bli synlig på nett og har fremmet merkekjennskap for selskapet. Vi har lykkes i å oppnå kundens ønsker om bred dekning til en svært lav pris. Merkevarebudskapet til ALNA Senter er enkel og effektiv handel, enkel parkering og møte med fagfolk. Selskapet har sett en kraftig forbedring i sin eCPM, samt økt budsjett for rent programmatiske kjøp. Dette har gjort det mulig for oss å øke antall visninger og dekning betydelig. Vi er sikre på at denne veksten vil fortsette, og vi ser frem til å fortsette å tilby den aller beste opplevelsen for målgruppen.