Lime Vannteknologi

AdWords og SEO

Hva ønsket kunden seg?

Lime Vannteknologi er en nisjebedrift som jobber innenfor bransjene vannbehandling og vannrensing via sine produkter som er produsert av Bauer. Kunden ønsket å nå ut til potensielle kunder som ønsket produkter som kunne rense vannanleggene sine for å forbedre kvaliteten på vannet. Potensielle kunder var: Borettslag, sykehus, boligbyggelag, entreprenører etc. Utfordringen lå i hva kunden selv mente folk burde søke, og hva som faktisk ble søkt etter på søkemotorer. Målet vårt var å bevise for kunden at vi, ved hjelp av en målrettet og spisset kampanje via Google, kunne sørge for at det kom riktige leads inn til kunden. Kunden ønsket i all hovedsak å komme til befaring hos potensielle kunder slik at kunden kunne bruke anledningen til å forstå problemet til kunden, og samtidig vise sin kompetanse.

I fase 2 var fokuset å bygge merkevare ved bannerannonsering og en SoMe strategi for å nå ut til et publikum utenom de normale stedene som Google. Bannerannonseringen og SOME strategien var fortsatt spisset slik at man skulle nå ut til potensielle riktige profiler.

Hva gjorde vi?

Vi startet med en spisset kampanje på Google Adwords, som viste seg å fungere ganske godt. Dette har gitt gode leads, og potensielt kunder som kan handle produkter/tjenester for mange ganger investert sum. Vi har lykkes med å ha en gjennomsnittlig plassering på 1.5 innenfor Google Adwords.

I tillegg til Google Adwords, jobbet vi også med SEO (søkemotoroptimalisering). I forbindelse med dette designet vi først en helt ny nettside for å gjøre den mer delikat og proff i forhold til brukreopplevelse. Deretter har vi jobbet med å få rangeringen på utvalgte søkeord høyere på den organiske delen av Google. Vi har lykkes godt med å få kunden opp fra 0 synlige søk til topp 10 på noen ord, og flere ord jobbes med og disse får bedre og bedre rangering.

Målet vårt er at vi skal være topp 3 på Google Adwords og topp 5 på organisk treff på de viktigste søkeordene.

Hva mener kunden, Robert Hagen, (teknisk konsulent)?

“Digital Mediepartner skapte allerede i første møte, en forventning hos meg som jeg tvilte på at de kunne gjennomføre. Jeg tok feil, resultatene har kommet langt raskere enn hva jeg håpet på og de er utrolig flinke til å holde meg oppdatert på utviklingen. Jeg anbefaler de på det sterkeste, men ikke til mine konkurrenter.”