Explo

Ny hjemmeside

Bakgrunn

Explo er verdens nordligste produserte energidrikk og en del av Macks Ølbryggeri. De ønsket seg en ny nettside med fokus på tilgjengelighet og brukervennlighet, hvor det blant annet skulle være lettvint å orientere seg om produktene og hvor de selges. Designet skulle ha et ungdommelig og friskt preg som gjenspeiler både målgruppe og produkt. I tillegg skulle Nettsiden være enkel og lettvint for kunden å oppdatere, med tanke på produkter, innhold og farger.

Hva?

Vi designet og utviklet en ny interaktiv og dynamisk nettside, tilpasset både desktop og mobil. Innholdet på nettsiden skulle inkludere blant annet konkurranser, produktkart og ambassadører, samt en tydelig oversikt over produktene og hva de inneholder. Den skulle også være tilkoblet sosiale plattformer som Instagram og ha en egen underside for pågående konkurranser og lenke til å delta på disse, samt et interaktivt kart med oversikt over hvor man finner produktene

Hvordan?

Design

Vi designet nettsiden i Figma, med utgangspunkt i strukturen fra den tidligere nettsiden og farger og elementer fra selve produktdesignet. Vi tok også utgangspunkt i Explo’s motto «Norsk råskap» under designprosessen, med bruk av blant annet sterke farger, røffe overskrifter og bilder av norsk natur. Designet skulle også være stilrent og universelt utformet, med bruk av fargekontraster og tydelig tekst og ikoner. Noe som gjør nettsiden brukervennlig, oversiktlig og imøtekommende.

Utvikling

Nettsiden ble utviklet i WordPress Elementor, som gjør den framtidsrettet og enkel å administrere. Den er også utviklet med tanke på hastighet og sidestruktur. Dette gjør siden lett å oppdatere og den oppleves mer brukervennlig. Sammen med kunden fikk vi også på plass nytt innhold, som bilder og tekst, på samtlige sider.